Business Anthropology
Az üzleti életben alkalmazott antropológia
Sok vád érte a nyugati antropológiát, hogy a gyarmatosítás kiszolgálója volt. Még több vád érte a közép-európai néprajztudományt, hogy a nacionalista mozgalmak, szélsőséges esetben a fasiszta vagy a kommunista rendszerek szekértolója volt. Kevesen fogalmaznak meg azonban olyan vádakat, hogy az antropológia egy jól jövedelmező üzletág, amely kiérlelt kutatásmódszertani megfontolásaival hatékonyan segíti a mai cégeket a globalizálódó világgazdaság változatos terepein. Valóban ezt tennénk? És valóban hatékonyan? És ez valóban jövedelmező? Tévedtek volna, akik úgy látták, hogy az antropológus képzés nem fenntartható Magyarországon?
Szekcióvezetők: Mitev Ariel (BCE Marketing Tanszék) és Letenyei László (BCE–BBTE kulturális antropológia BA képzés).
Előadások:
1. Mitev Ariel: A netnográfia mint kutatási módszer
2. Csordás Tamás – Markos-Kujbus Éva: A netnográfia alkalmazása a marketingkommunikációban
3. Nógrádi-Szabó Zoltán: „Hiszem, amit látok, vagy látom, amit hiszek?” - Etnográfia a kvalitatív piackutatásban. A terepmunkától a videofilmig
4. Letenyei László: Mintavétel terepmunka közben
5. Eranus Eliza – Altschach László (winwinwin Kutató és Tanácsadó Kft.): Résztvevő megfigyelés a fejlesztési döntésekben
- Kapcsolódó program: Szoftverantropológia - Czifra Vera előadása 19:15-től a Kisteremben.
- Miként tud tevékenykedni egy antropológus egy szoftverfejlesztő cégnél?
- A digitális antropológia mibenléte és lehetőségei.
|