A JátékosLét(ezés) élményében
LÄRM - fekete terem
A „JátékosLét(ezés) élményében” program keretei között a JátékosLét Kutatóközpont egy olyan korszerű és izgalmas kezdeményezést kíván elindítani, amelyben a különböző játékos közösségek és szervezetek megismerhetik egymás céljait és tevékenységeit, valamint a játékos gondolkodás és szemlélet értékeit közösen mutathatják be az érdeklődőknek.
13:00–13:40 ▪ A „Játékos Létezés” missziója Magyarországon
A program nyitó blokkjában a játékos szemlélet és a játékosított (gamifikált) megoldások elterjesztését célzó JátékosLét Kutatóközpont, valamint a hazai társasjáték kultúrában meghatározó Gémklub mutatkozik be.
1. Köszöntő – Fromann Richárd (JátékosLét Kutatóközpont, alapító vezető) LinkedIn
2. A JátékosLét Kutatóközpont céljai és szakmai munkássága – Damsa Andrei (JátékosLét Kutatóközpont, szakmai vezető) LinkedIn
3. JátékosLét Oktatási Program – Zakariás Péter (JátékosLét Kutatóközpont, oktatási koordinátor)
4. A Gémklub 29 évének villámtörténete – Aczél Zoltán (Gémklub, alapító vezető)
13:40–15:20 ▪ 1. JÁTÉK: Társasozzunk a Gémklub táblás játékaival!
Az első játékblokkban elmerülhetsz a Gémklub (www.gemklub.hu) nemzetközileg is elismert, díjnyertes társasjátékaiban. A játék(ok)kal párhuzamosan tovább folynak az előadások a nagyteremben.
13:40–15:20 ▪ Játékokkal és játékosítással az életünk jobbításáért
Ebben a szekcióban – rövid villámelőadások keretében – különböző, játékokkal és a játékok felhasználásával foglalkozó szakemberek és szervezetek mutatják be saját céljaikat, munkásságukat és eredményeiket. A gyors prezentációk után az érdeklődő közönség interaktívan is bekapcsolódhat a diskurzusba, sőt – az előadásokon elhangzottak alapján – kvízjátékban is részt vehet.
1. A játék gyakorlati haszna a mindennapokban – Szatmári Elemér (Orihalkon)
2. A konzervatív játékosítás a gyakorlatban – Fekete Zsombor (Abagil Kft.)
3. Mindspace / Mind the game – Zsargó Szilvia (MindSpace Nonprofit Kft.)
4. Híd a valóság és a virtuális világ között – Musicz Péter (Mistory Game)
5. Hadijátékok: évezredes játékosítási tapasztalatok és mai alkalmazásuk a rendvédelmi tisztképzésben – Dr. Székely Zoltán (ARES projekt)
6. Játszva matekozni, matekozva játszani! – SAXON Szász János (PolyUniverzum Kft.)
7. Egy sport a matematika és a pedagógia összefüggésében – Székely Penge Pál, D20 Alapítvány (DartsMatek)
8. A Játékelmélet, annak magyar Nobel-díjasa és visszahatása a játékra és társadalomra – Pálffy László matematikus
9. eMagyarország Pontok, mint modern közösségi (játszó)terek? – Dr. Berencsi Judit és Varga Zoltán (eMagyarország Centrum)
10. Mosolygyár – Török Attila (Millipop Játszóház)
11. Nehéz ügyfelekre játszva készülhetsz az fel! – Koltányi Gergely (Nemzeti Közszolgálati Egyetem)
12. Vezetésfejlesztés online szimulációkkal, avagy hogyan válik a „geek” vezetővé? – Vécsey Zsadány (ALEAS Simulations, társalapító)
14:40–16:25 ▪ 2. JÁTÉK: Poliuniverzum játék műhely kicsiknek és nagyoknak
A második játékblokkban megismerkedhetsz egy saját fejlesztésű, egyedülálló „Poliuniverzum” nevű játékkal (http://poly-universe.com/hu/), amely remélhetőleg nagy nemzetközi siker előtt áll. A játék esztétikai és matematikai formarendszere, a léptékváltásos szimmetrián alapuló geometrikus, készségfejlesztő eszköz.
A játék(ok)kal párhuzamosan tovább folynak az előadások a nagyteremben.
15:20–16:25 ▪ Online játékoktól a Flipperig
Játszottál már sokszereplős online játékokkal vagy asztali szerepjátékokkal? Mikor voltál utoljára klasszikus flippergép előtt? Jó hagyomány szerint a JátékosLét Kutatóközpont idén is helyet kíván adni a különböző online és offline játékos közösségeknek, hogy bemutassák kedvenc játékaikat, hogy hogyan működnek azok, és hogy egyáltalán miért is érdemes velük játszani. A gyors prezentációk után az érdeklődő közönség interaktívan is bekapcsolódhat a diskurzusba, sőt – az előadásokon elhangzottak alapján – kvízjátékban is részt vehet.
1. Wargame-ek világa – Liszka Gergely (Magyar Stratégiai Társasjáték Egyesület)
2. A szerepjátékos közösségek jövője – Balázs Attila (M.A.G.U.S.)
3. Kalandozás a Sideran középkori hangulatú, fantasy szerepjáték világában – Kertész Andrea (Sideran online szerepjáték)
4. Játszva tanulás akkor és most – Nagy József (Honfoglaló)
5. Travian, avagy a klánok ereje – Palásthy András (Travian)
6. Bevezetés a Diablo 3 online játék világába – Falusi Tóth Nándor (Diablo3.hu)
7. A golyó zabolátlan: bemutatkozik a Flippermúzeum – Pálfi Balázs (Flipper Múzeum)
8. Minőségi értékteremtés a hazai e-Sport kultúrában – Szöllősi Balázs (Real Gamers Közösség)
9. Esportmilla: a hazai profi játékosvilág origója – Pene Péter (esportmilla)
15:35–16:25 ▪ 3. JÁTÉK: „Próbáld ki magad hadvezérként!” (interaktív Wargame bemutató)
Az utolsó játékblokkban a Wargame harci játékok különféle helyzeteibe élheted bele magad. Ezt a különleges interaktív, terepasztalon történő bemutatót a D21-es Bázis csapata szervezi.
http://www.playdome.hu/cikk/40936/ilyen-a-tabletop-wargame-ek-vilaga
16:25–16:30 ▪ Záró gondolatok
A program főszervezője, koordinátora: Fromann Richárd (a JátékosLét Kutatóközpont alapító vezetője).
http://www.jatekoslet.hu | https://www.facebook.com/jatekkutatas
VISSZA
|