|
A 'Harlem shake jelenség', mint digitális identitásunk kommunikációja
Szimbiózis Napok 2013
2013.05.10.
péntek
14:00 - 15:30
Moziterem, kiállítótér (földszint)
|
|
„A Harlem shake nem más, mint 40 másodperces nettó idiotizmus.”
A tavalyi digitális identitás kialakulását boncolgató szekció után idén a digitális létezés egy kifejezetten virulens, ám annál nehezebben értelmezhető jelenségét, az internetes mémeket vizsgáljuk meg alaposabban. Megítélésünk szerint a mémek digitális identitásunk konstruálásában fontos szerepet játszanak. Ahogy a fizikai környezet integrálása hozzájárul az offline identitásunk építéséhez, úgy a tudásalapú társadalom környezetében fellelhető kulturális elemek is hasonlóképpen épülnek be a személyes önmeghatározás fogalmi struktúrájába.
A mémek első közelítésben arra ráérő emberek időpocsékolásának és hülyéskedésének tűnnek. Azonban, ha mélyebben megvizsgáljuk a jelenséget, azt láthatjuk, hogy a puszta szórakoztatáson túl számtalan funkciója van a mémek termelésének és fogyasztásának. A mémek spektruma a szimpla gegtől az önkifejezésen, vagy éppen egészen a politikai kritikán keresztül az értékesítés támogatását, vagy egy márka értékét növelő marketing eszközökig terjed. A kerekasztal-beszélgetés során e funkciók közül az identitás kommunikációjára és konstrukciójára fókuszálunk.
Résztvevők:
Dr. Fehér Katalin (BGF, tudományos főmunkatárs; Digital Identity Agency Magyarország Kft. kutatás-fejlesztési vezető)
Menkó Gábor (pszichológus, mémkutató, a Darwin's Marketing Evolution munkatársa)
Csókay Ákos (szociológus, a Digital Identity Agency Magyarország Kft. alapító ügyvezetője)
Fadgyas Gábor (ügyfélkapcsolati igazgató, Café PR)
Vitaindító cikk: http://digitalisidentitas.blog.hu/2013/03/03/csokay_akos_a_harlem_shake-jelenseg_avagy_a_mem_mint_az_identitas_narcisztikus_kommunikacioja
|
|